Digitalni marketing

PROREK OnlineAdvertising tim

Reklamiranje na internetu – izrada i optimizacija web sajtova, oglašavanje na Google pretragama, kampanje na društvenim mrežama…

Reklamiranje na internetu putem dva najvažnija kanala komunikacije u digitalnom marketingu – web sajtova i društvenih mreža. Skup delovanja u procesu izrade, optimizacije, dizajna, strategije nastupa, pozicioniranja, istraživanja, analitike i oglašavanja web sajtova i stranica društvenih mreža, sa pratećim foto, video, copywriting, community manager i infulencer uslugama…

SEARCH ENGINE MARKETING - REKLAMIRANJE WEB SAJTOVA 

Jednostavno – svima koji vode bilo kakav posao!
Web sajt je za firme kao lična karta za građane, jednostavno ga morate imati. 
Samo posedovanje web sajta, međutim, ne znači mnogo ako ga niko ne vidi i ne može da ga pronađe. 
Tu na scenu stupa Search Engine Marketing koji ima zadatak da se prezentacija poslovanja i ponuda, odnosno kompletna reklamna poruka, najpre kvalitetno prikaže na samom sajtu, a zatim i da se obezbedi da potencijalni kupci što lakše i brže pronađu web sajt. 

Osim što je najvažniji i najzastupljeniji marketinški kanal u XXI veku, SEM predstavlja jedini „neofanzivni“ metod reklamiranja, odnosno jedini koji ne „napada“ reklamnim porukama potencijalne kupce kada oni to ne žele i kada im to nije potrebno, već deluje samo onda kada su potencijalnim kupcima potrebni proizvodi ili usluge koje su prezentovane na web sajtu. 
Kada potencijalni kupac u pretragama unese pojmove za ono što želi da pronađe (ključne reči), zadatak SEM-a je da web sajt plasira što bolje u rezultatima te pretrage.

Svoj primarni zadatak pozicioniranja web sajta u rezultatima pretrage (pre svega na Google pretrazi), SEM ostvaruje u 2 nivoa. 
Prvi nivo predstavlja osnovu, a to je izrada i optimizacija web sajta za pretragu, u sklopu SEO (Search Engine Optimization) aktivnosti, koja se vrši na samom sajtu (On-Page) i delovanjima van sajta (Off-Page). 

Drugi nivo predstavlja plaćeno oglašavanje i reklamiranje na rezultatima pretrage – SEA (Search Engine Advertising).

Kada potencijalni kupci unesu u pretragu pojmove, odnosno ključne reči za proizvode i usluge koji ih zanimaju, nije dovoljno da se te ključne reči nalaze na web sajtu kako bi se taj web sajt prikazao u rezultatima pretrage. 
Da bi se web sajt prikazao u rezultatima pretrage i bio dovoljno dobro pozicioniran u tim rezultatima, potrebno je da sajt bude optimizivan za pretragu. 

Optimizacija na samom sajtu (On-Page) se vrši tokom izrade sajta i predstavlja čitav niz radnji koje vrše web dizajneri koji su upoznati sa načinom funkcionisanja algoritama pretrage uz pomoć profesionalnih softvera za web dizajn. 
On-Page optimizacija se može vršiti i naknadno, na već postojećoj neoptimizovanoj stranici, ali je to teži (i skuplji) proces. 

Off-Page optimizacija predstavlja skup delovanja koja se sprovode van samog sajta, sa ciljem povećanja „snage“, odnosno podizanja značaja i relevantnosti web sajta u odnosu na konkurentske sajtove

Nakon što se završi proces optimizacije web sajta, potrebno je da prođe određeni vremenski period kako bi se sajt pojavio u organskim (neplaćenim) rezultatima pretrage. 
Koliko će taj period trajati i na kom mestu u pretrazi će se pozicionirati sajt zavisi od kvaliteta optimizacije našeg sajta, ali i od konkurentskih sajtova koji ciljaju iste ključne reči u pretrazi. 
U zavisnosti od snage konkurencije i mnogih drugih faktora, može se desiti da naš sajt bude pozicioniran na prvom mestu u organskim rezultatima pretrage, ali i da se u tim rezultatima ne pojavljuje uopšte.

Ukoliko nismo zadovoljni postignutim rezultatima u organskoj pretrazi, imamo mogućnost da sajt pozicioniramo u rezultatima pretrage kroz plaćeno oglašavanje (neorganski rezultati).
Plasiranjem plaćenih oglasa, međutim, i dalje nemamo zagarantovano pojavljivanje u vrhu rezultata pretrage. 
U (čestim) slučajevima kada imamo više sajtova sa plaćenim oglasima koji se aktiviraju na iste ključne reči, međusobno rangiranje tih oglasa u prikazu zavisi od budžeta koji smo investirali u oglašavanje, ali i od optimizacije samog oglasa i celokupne kampanje. 
Može se lako desiti da se naš oglas, pored toga što smo to oglašavanje skupo platili, u rezultatima pretrage pojavljuje na dnu strane, čak i ispod organskih, neplaćenih rezultata, što se često dešava kada se oglasna kampanja nestručno podesi. 
Iz tog razloga, veoma je važno pažljivo i stručno podesiti oglasnu kampanju, uskladiti brojne parametre kampanje, i uraditi kvalitetnu i odgovarajuću optimizaciju oglasa.

Na gornjoj slici je prikazano kako se u rezultatima pretrage pojavljuju plaćeni oglasi, a kako prirodni, tj organski rezultati.

Za ključnu reč smo stavili „selidbe“, kao primer pojma za koji postoji više konkurentskih plaćenih oglasa.
Kao rezultat, vidimo da se polovina od čak 6 rezultata sa plaćenim oglasima (maksimum za jednu stranu), nalazi ISPOD standarnih 10 organskih rezultata.

Rangiranje plaćenog oglasa zavisi od vođenja i podešavanja oglasne kampanje. 

Google AdWords - kreiranje i vođenje plaćenog oglašavanja

reklamiranje na Google

Google AdWords je servis koji omogućava oglašivačima da kreiraju i vode kampanje za upravljanje oglasima koji se pojavljuju u rezultatima pretrage. Koncept po kome se oglašavamo preko AdWords usluge se zasniva na plaćanju po učinku.

  • PAY PER CLICK: plaćanje po broju ostvarenih pregleda oglasa 
  • PAY PER IMPRESSIONS: plaćanje po broju prikaza oglasa
  • PAY PER VIEW: plaćanje po broju pogledanih video oglasa
  • PAY PER ACQUISITION: plaćanje po ostvarenoj interakciji sa kupcima

PROREK DigitalMarketingTim

Kako vođenje kampanja za oglašavanje na Google pretrazi predstavlja složen i zahtevan posao, Google je razvio program za obuku i osposobljavanje stručnjaka koji će biti sertifikovani da pružaju komercijalne usluge vođenja AdWords kampanja. Ovaj progam se naziva Adwords Partners.

Kako bi oglasna kampanja ispunila ciljeve i uspešno pozicionirala naš oglas u rezultatima pretrage, potrebno je obaviti niz radnji u AdWords servisu:

SOCIAL MEDIA MARKETING - OGLAŠAVANJE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Više od 4 milijarde korisnika koji imaju nalog na nekoj društvenoj mreži predstavljuju toliko masivan auditorijum da je reklamiranje na društvenim mrežama postalo nezaobilazni marketinški kanal za praktično sve delatnosti.  
Na svetu postoji preko 200 različitih društvenih mreža sa više od po 100.000 korisnika, od kojih svakako prednjače Facebook i njegova druga platforma – Instagram, sa preko 3,5 milijarde korisnika.
Fejsbuk je, zajedno sa  Instagramom, izrazito dominantan i u Srbiji.

Po ovim brojkama je jasno da je potencijal za reklamiranje na društvenim mrežama ogroman, ali broj korisnika nije jedina prednost reklamiranja na društvenim mrežema. 
Kompanija Facebook je za reklamiranje na svim svojim platformama razvila profesionalne alatke za vođenje stranica i kampanja, koje nam omogućavaju da veoma precizno podesimo kampanje, i da se kroz oglašavanje direktno obraćamo uskoj ciljnoj grupi koja najviše odgovara potrebama kampanje, što je u savremenom marketingu postalo dominantan pravac delovanja. 

Slično kao kod Google pretrage, i na Fejsbuku postoji organski domet (Organic Reach) i domet plaćenih objava. 
Kod organskog dometa, naše objave vide samo pratioci naše stranice, dok se plaćeni domet plasira svim korisnicima Fejsbuka (tj izabranim ciljnim grupama), bez obzira da li su pratioci naše stranice.
Što duže postoji stranica, što su češće objave i što je materijal na objavama kvalitetniji i zanimljiviji – postiže se dublji prodor, odnosno ostvaruje veći broj deljenja (share), dobija se više pratilaca, i samim tim i veći auditorijom za naše besplatne objave. 

Zanimljiv i kvalitetan sadržaj mora biti i u plaćenim objavama, kako bi se korisnici kojima je objava plasirana motivisali da je pogledaju. 
To je od ključnog značaja za efekte kampanja, jer kod oglašavanja na Fejsbuk platformama ne postoji mogućnost plaćanja po broju ostvarenih pregleda (pay per click), već samo plaćanje po broju prikaza oglasa, što znači da ćemo Fejsbuku platiti isti iznos za oglašavanja, bez obzira koliko ljudi je zapravo pogledalo objavu.

Vođenje stranica i kreiranje kampanja i oglasa na Fejsbuk platformama predstavlja složen i osetljiv proces.

Loše podešene kampanje mogu dovesti do pogrešnog usmeravanja, objave sa nedovoljno kvalitetnim sadržajem će imati manji broj pregleda, a neoptimizovana stranica će dovesti do smanjenja broja pratilaca. 
Sve ovo ima za posledicu bespotrebno rasipanje novca za oglašavanje, jer, kao što smo naveli, Fejsbuk svoje usluge oglašavanja naplaćuje bez obzira na učinak objava.
 
Kako je Fejsbuk napravio, naizgled relativno jednostavan interfejs za vođenje kampanja, ljudi se često odlučuju da sami vode svoje kampanje, umesto da za taj posao angažuju agencije koje se time bave profesionalno. U velikoj većini slučajeva, ti ljudi, nekoliko meseci ili godina i hiljada bačenih evra kasnije, odustaju od daljeg oglašavanja, misleći da reklamiranje na društvenim mrežama nema efekta.

Za profesionalno podešavanje kampanja i vođenje stranica na Fejsbuk platformama se koriste profesionalni (plaćeni) softveri i aplikacije, utrošak vremena za kreiranje kvalitetnog sadržaja je značajan, i potrebno je da ovaj posao obavljaju profesionalci.

Nakon izvršenog podešavanja i optimizacije stranice i njenog sadržaja, i izrade kompletne strategije za oglašavanja, kreiraju se objave. 
U zavisnosti od budžeta kampanje, izrađuje se plan oglašavanja, koji se sastoji iz broja objava na dnevnom, nedeljnom ili mesečnom nivou, dinamici oglašavanja, i broja korisnika kojma će biti plasirana objava. 

Upravo su ovi parametri ključni na najčešće postavljeno pitanje u vezi reklamiranja na društvenim mrežama – koja je cena reklamiranja?

Kao i kod oglašavanja na Google AdWords kampanjama, korisnik sam definiše iznos koji će potrošiti na reklamiranje, a upravo taj iznos je, pored kvalitetnog i zanimljivog sadržaja i profesionalnog podešavanja kampanje, ključan za efekte koji ćemo postići u kampanji. 

Što je budžet kampanje veći – veći je i broj korisnika koji će videti objavu.
Što je sadržaj objave kvalitetniji i zanimljiviji, a kampanja ispravno podešena – više korisnika će ga pogledati i ostvariti interakciju. 

PROREK DigitalMarketingTim

  • Za informacije o mogućnostima saradnje, raspoloživim paketima usluga i cenama, pošaljite upit na mail office@prorek.co.rs, ili nas kontaktirajte putem telefona 
  • Naša ponuda se odnosi na cenu usluge profesionalnog vođenja kampanja i oglašavanja, I NE UKLJUČUJE TROŠKOVE PLASIRANJA OGLASA KOJE NAPLAĆUJU TREĆE STRANE (Google, Facebook i dr.)
  • Cenu usluge trećih strana za plasiranje oglasa određujete sami, kreiranjem budžeta kampanja. Preporučljivo je da budžet za kampanje kreirate nakon konsultacije sa nama
  • Plaćanje usluga za plasiranje oglasa trećim stranama se može vršiti uslužno preko našeg namenskog računa (jednostavniji proces), ili ih Vi možete vršiti direktno (morate imati verifkovan nalog sa povezanom karticom za plaćanje)
  • Kada potvrdite saglasnost sa uslovima saradnje i drugim detaljima u ponudi, poslaćemo Vam i predračun za uplatu. Početak vršenja usluge je u roku od 3 radna dana od izvršene uplate*
  • Za usluge profesionalnog vođenja kampanja i oglašavanja ne postoji garancija za nivo ostvarenih rezultata kampanje
  • Po završetku svake kampanje, klijentu se dostavljaju detaljni izveštaji o učinku kampanje

    *U zavisnosti od dogovorenog tipa saradnje, moguće je potpisivanje ugovora o saradnji i plaćanje po realizaciji ili sa valutom plaćanja
KONTAKTIRAJTE NAS